FANDOM

Rose-tyler-billie-piper-19

Rose Tyler - jedna z towarzyszka Doctora we wznowionej serii w 2005 r. Towarzyszka dziewiątego i dziesiątego Doctora, po raz pierwszy pojawiła się w 1 serii w odcinku "Rose" w 2005 roku . a ostatni w 4 serii w odcinku " End of Time" w 2010 roku. Rola Rose była przełomowa dla serialu Doctor Who, miała zachęcić i ściągnąć nowych widzów, co jej się udało z powodzeniem. Rose dla 9-tego wcielenia Doctora znaczyła dużo lecz dla 10-siątego nie była tylko przyjaciółką, był w niej zakochany chciał jej to wyznać w odc. "Doomsday" na zatoce Złego Wilka, ale nie udało mu się to ponieważ granice między światami się zamknęły, i każdy z nich został w innym równoległym wszechświecie, okazja do ponownego wyznania miłości miała miejsce w odc. "End of Time" na zatoce Złego Wilka ale tym razem Doctor też nie wyznał jej swojego uczucia kazał to zrobić drugiemu wcieleniu stworzonemu z energii regeneracyjnej przelanej w rękę Doctora i DNA człowieka Donny Noble. Rose napełniła Doctora akceptacją i empatią z wojownika stał się istotą która współczuje inny (zmiękło mu serce). Najlepszym dowodem jest to że każdemu daje drugą szansę . Rose wiele zyskała na podróży z Doctorem stała się bardziej dojrzała. Jak każdy każdy towarzysz Doctora miała dwa światy jeden z Doctore pełen emocji i przygód, a drugi na ziemi nudne i monotonne. Jednak Rose jest inna od wszystkich nie chciała z polecić z Doctorem zwiedzać wszechświat, zmieniła zdanie gdy się dowiedziała że ma wehikuł czasu, wkrótce dowiadujemy się dlaczego Rose chciała chociaż raz zobaczyć swojego ojca w odc. „Father’s Day” którego dotychczas nigdy nie poznała. Matka Rose nie była przekonana do podróży jej córki z Doctorem, lecz później zaufała mu. Życie Rose skończyło się w jednym świcie a zaczęło w drugim z Doctorem Metacrisis.