FANDOM

Krili

Krilitanie – rasa obcych o wysokich możliwościach adaptacyjnych. Biologia: Krilitanie posiadają zdolność przejmowania wybranych cech fizycznych od podbitych ras. Mają też zdolność morficznego złudzenia, które upodabnia je do ras jeszcze nie podbitych. Pierwszy raz Doctor spotkał ich jako humanoidy z bardzo długimi szyjami (wspomnienie w odcinku School Reunion) W roku 1140 Krilitanie zaczęli przyjmować formę nietoperzowatą (po podboju Bessan). Posiadali jeszcze długie szyje i ogony. Dla ludzi na Ziemi wydawali się być diabłami. Olej krilitański stał wówczas dla nich toksyczny. W początkach XXI wieku (w serialu rok 2007) wyrobili już pełną formę nietoperzowatą. Stracili przydługie szyje i ogony, zyskali wzmocnienie słuchu oraz wzroku; zaczęli spać wisząc głową w dół. Byli wówczas głównie mięsożerni.

Kryli 2

Historia: 10 pokoleń przed rokiem 2007 Krilitanie dokonali podboju Bessan, zabijając ich mieszkańców i przejmując od nich skrzydła. W roku 1140 Lozla Nataniel Henk próbowała stworzyć kolonię Krilitan na Ziemi (konkretniej w Worcester). Została powstrzymana przez Doctora. W roku 2007 grupa Krilitan (pod przewodnictwem pana Fincha) przejęła kontrolę nad szkołą Deffry Vale High School. Wykorzystując olej krilitański wzmocnili możliwości intelektualne dzieci i wykorzystując ich połączone intelekty i wyobraźnie starali złamać Paradygmat skasis. Zostali powstrzymani przez Doctora, Rose, Sarah Jane i Mickey'a.