FANDOM

Hulk

Hugh John Mungo Grant - (ur. 9 września 1960 w Londynie) – angielski aktor. Światową sławę zdobył rolami w komediach romantycznych, jak Cztery wesela i pogrzeb czy Notting Hill. Urodził się w londyńskiej dzielnicy Hammersmith. Ma starszego brata Jamesa. Pra-pra-pradziadek Granta, dr James Stewart był asystentem znanego podróżnika Davida Livingstone'a. Studiował literaturę i sztuki teatralne w Oksfordzie. Potem pisał teksty do reklamówek telewizyjnych. Rozpoczął karierę występami scenicznymi z brytyjską grupą komediową The Jockeys of Norfolk. Grant w młodości był czynnym sportowcem, grał w krykieta i piłkę nożną. Obecnie wybiera raczej golfa, od czasu do czasu bierze udział w zawodach cyklu Pro-Am. Jest fanem klubu piłkarskiego Fulham F.C.. Jest miłośnikiem i kolekcjonerem sztuki. Przez wiele lat związany był z modelką Liz Hurley. W 1995 r. Grant był aresztowany za publiczne uprawianie seksu z prostytutką w swoim samochodzie. Został skazany na 1180 dolarów grzywny oraz dwuletni nadzór sądowy.

Filmografia Edytuj

Nagrody Edytuj

  • Nagroda dla najlepszego aktora przyznana przez Brytyjską Akademię Filmową BAFTA w 1994 roku za "Cztery wesela i pogrzeb"
  • "Złoty Glob" w kategorii najlepszy aktor w 1995 roku za "Cztery wesela i pogrzeb".
  • "Honorowy Cezar" przyznany w 2006 roku przez Francuską Akademię Filmową.
  • Nagroda dla najlepszego aktora na Festiwalu Filmowym w Wenecji w 1987 r. za rolę w filmie Maurycy.

Żródło Hugh Grant w bazie Internet Movie Database (IMDb) (ang.) Hugh Grant w bazie stopklatka.pl Hugh Grant w bazie filmweb.pl