FANDOM

Ro

Family of Blood - rodzina łowców. Polowali na Doctora w celu jego wchłonięcia i zdobycia przez to nieśmiertelności. Członkowie rodziny, którzy zaatakowali dziesiątego Doctora to byli rodzice i ich dzieci. Zwracali się do siebie poprzez podanie nazwy pokrewieństwa z "mój" - Mężu mój, Siostro moja etc. Doctor uciekając dał im szansę - porzucając łowy ocaliliby siebie, nie porzucając, skazali się na furię Władcy czasu. Rodzina ukazana została w odcinkach Ludzka natura[1] (ang. Human Nature) oraz Rodzina krwi[1] (Family of Blood). Biologia: W warunkach naturalnych wszyscy przedstawiciele Rodziny są zielonym gazem, zamkniętym w krystalicznej kuli. Mieli zdolność przejmowania fizjonomii innego osobnika, poprzez bezpośrednie wejście do jego ciała (przy jednoczesnym zabiciu osoby). Przejmując ciało zdobywali też wiedzę danej osoby, lecz muszą ją wydobyć (dlatego "Żona moja" nie zaprotestowała przeciwko propozycji napicia herbaty, chociaż wchłonięta przez nią postać jej nie lubiła). Posiadają też doskonałą pamięć, słuch oraz węch, za pomocą których są w stanie urządzać polowanie. Posiadają zdolności telepatyczne. Niezależnie od formy, w normalnej sytuacji jedna generacja żyje przez 3 miesiące.

Ro2

Technologia: Ich pistolety przypominają przedłużone muszle Amonitów, zaś jednym strzałem są w stanie rozpuścić człowieka. Okręt zaopatrzony jest w działo energetyczne dalekiego zasięgu, moduł niewidzialności oraz pole siłowe. Są w stanie podróżować za Doctorem z powodu posiadania Vortex Manipulatora, który jest najprawdopodobniej ukradziony od Agentów Czasu. Inną, także prawdopodobnie skradzioną technologią, jest Animator Cząsteczek Krańcowych, który umożliwiał ożywienie materii nieożywionej. Za jego pomocą "Syn mój" stworzył armię strachów na wróbli. Historia: Rodzina złapała trop Doctora w roku 2007, przez co zmuszony został do przyjęcia ludzkiego ciała i ludzkiej osobowości. Uciekli im do Anglii roku 1913, gdzie TARDIS uczynił z Doctora nauczyciela w szkole dla chłopców, zastępując wspomnienia, osobowość oraz tkanki. Martha Jones musiała pilnować osobowości Władcy Czasu zamkniętej w zegarze kieszonkowym. Rodzina wylądowała nieopodal szkoły i zaczęła sukcesywnie przechodzić do ludzkich ciał. Międzyczasie ożywiali strachy na wróble i je gromadzili. Pierwszy cios przeciw Doctorowi odbył się podczas corocznej miejskiej potańcówki, gdzie zabitych zostało kilka osób. Doctor, Martha Jones oraz Joan Redfern uciekli do szkoły, gdzie zaczęto organizować obronę. Pomimo wezwań Rodziny nie oddano Doctora, więc wypuszczono strachy na wróble. Za pomocą karabinów maszynowych owe zostały powstrzymane. Z nieznanej strony przybyła "Córka moja", która grając na uczuciach dyrektora, zabiła go. Po tym zdarzeniu nastąpiła ewakuacja szkoły. Aby wywabić Doctora Rodzina powróciła na statek i zaczęła atakować okoliczne miejscowości. Wtedy Doctor na nowo stał się Władcą Czasu i zniszczył ich okręt, oszukując że jest człowiekiem i oddaje cząstkę Władcy. Rozgniewany Doctor dał im to, czego chcieli - nieśmiertelność, lecz inną niż chcieli "Ojciec mój" został zakuty w nierozerwalne i niestarzejące kajdany wykute z karłowatej gwiazdy. "Matka moja" została zrzucona na kraniec wszechświata, gdzie została uwięziona w czasie i przestrzeni na zawsze. "Córka moja" została zamknięta w lustrach, wszystkich lustrach w czasie i przestrzeni. "Syn mój" został zawieszony w czasie, ubrany w stracha na wróble i ustawiony na wybrzeżu Wlk. Brytanii, której miał strzec do końca świata.

Ro3