FANDOM

Movie

Doctor Who: Film - amerykańsko-kanadyjsko-brytyjski film science-fiction z 1996, który jest kontynuacją serialu Doctor Who nadawanego w latach 1963-1989 i odcinka specjalnego "Dimensions in Time". Film jest pierwszym Doctorem Who, który nie był kręcony w Europie, ponieważ zdjęcia wykonano w San Francisco i Vancouver. Fabuła: Mija czas, a Siódmy Doctor (Sylvester McCoy) nadal toczy wojnę z Mistrzem (Eric Roberts). Po pewnym czasie Doctor zostaje poważnie zraniony, a młody chłopiec Lee (Yee Jee Tso) wzywa karetkę nie wiedząc o tym że jest on kosmitą. W szpitalu jego kardiolog Dr. Grace Holloway (Daphne Ashbrook) nie daje mu szans na przeżycie. Lekarze umieszczają jego ciało w kostnicy. W nocy przebiega jednak regeneracja na skutek czego z Siódmego powstaje Ósmy Doctor (Paul McGann). Przez jakiś czas Doctor zapomina sam, że jest kosmitą ratującym świat, lecz po jakimś czasie jego pamięć powraca. Doctor zaprzyjaźnia się z Dr. Grace, która z początku nie wierzy w historię, lecz po czasie zaczyna wierzyć. Doctor i Grace są odłączeni od TARDIS, a muszą z niego skorzystać by uratować świat przed planem Mistrza. Później odzyskują TARDIS, powstrzymują Mistrza i są gotowi na nowe przygody.

Obsada Edytuj